Минулого тижня місто Благовіщенське стало осередком педагогічної культури і новаторства. Сюди на Фестиваль освітнього менторства BlagoEdFest2020 з’їхалися більше трьохсот педагогів, директорів шкіл і громадських діячів. Усіх гостинно приймав місцевий НВК №2, керівник якого й зібрав колег із різних куточків України, аби ті поділилися дієвим досвідом і навчилися новому.
«Фестиваль освіти в Благовіщенському – це мрія моєї професійної діяльності, – розповів директор НВК та організатор заходу Олександр Чучаєв.– Після об’єднання фіналістів Global Teacher Prize 2017 в ГО «НОВІ» ми взялися за створення нового формату розвитку проактивних вчителів. Так з’явилися Фестивалі освіти, до яких ми залучаємо кращих експертів і новаторів. Перші «проби пера» були у Хмельницькому й Ужгороді. Потім я запропонував колегам провести фестиваль на базі нашого НВК. Дякую всьому колективу за те, що вони мне підтримали і допомогли. Разом нам усе вдалося».
Для учасників фесту освітні ментори підготували 19 майстерок, воркшопів, тренінгів, лекцій із практичними порадами про використання сучасних педагогічних методик (коміксів, QR-квестів, навчальних проєктів тощо), про особливості інклюзивного навчання, реформування НУШ та багато іншого.
Жвавою видалася панельна дискусія педагогів із фіналістами національної премії Global Teacher Prize Ukraine 2017 і засновниками ГО «НОВІ», адже говорили про болюче й актуальне – підвищення кваліфікації. «Тільки в середовищі проактивних вчителів генеруються ідеї, які стають результатом освіти найвищої якості», – наголосив Олександр Чучаєв.
Що таке національна самоідентифікація? Як становлення людини пов'язане з її самоусвідомленням? Яким має бути патріотичне виховання школярів? Як волонтерський проєкт переріс у потужний просвітницький рух і які його ідеї можуть бути корисними в сучасній українській школі? Ці теми гості BlagoEdFest2020 обговорювали з представниками «Баби Єльки», які відкрили на фестивалі власну освітню майстерню.
«Баба Єлька» постала перед педагогами України як сучасний виховний інструмент, доступний для будь-якого покоління і місцевості. На його прикладі менторки пояснили як соцмережі і Youtube можуть стати чудовими інструментами для збереження культурної спадщини і підсилення патріотичного виховання.
Учасниці «БЄ» розповіли, чому досвід локальних краєзнавчих досліджень на Кіровоградщині став цікавим для учасників освітньої школи від Британської ради у Лондоні. А також поділилися з освітянами своєю ідеєю ввести у шкільний курс краєзнавства матеріали, зібрані під час експедицій «Баби Єльки» (ось вам і наочість, якої дуже не вистачає дітям під час уроків).
А щоб показати жителям Благовіщенського, що їм є чим пишатися і що берегти, «Баба Єлька» не лише поділилася досвідом під час фестивалю, а й вирушила в першу експедицію цим краєм. Та про це вже в наступному номері «Нової газети».
Світлана Листюк