Повідомлення
  • There is no category chosen or category doesn't contain any items

«Media-кузня» – місце, де «виковують» журналістів

Автор: Нова Газета

Восени 2015 року в Кіровограді стартував освітній проект «Media-кузня» – тренінгова програма  з журналістики для активних студентів. Організатор проекту – Вікторія Салогуб, ведуча програми «Ранкова кава» каналу «Кіровоград», випускниця КДПУ ім. В. Винниченка.

Перший сезон «Media-кузні» був присвячений газетній журналістиці, другий – телевізійній. Про організацію такого масштабного проекту, який став популярним і цікавим у Кіровограді не лише для студентів, а й для журналістів-практиків, розповіла «Новій газеті» Вікторія Салогуб.

– Як з’явилася ідея організувати такий проект?

– Все почалося, коли я працювала в педагогічному університеті і нам потрібна була команда для створення газети «Університетський меридіан».  Порадившись із Іриною Анатоліївною Ткаченко (викладачем кафедри видавничої справи та редагування), ми подумали, що було б цікаво організувати такий проект-інтенсив з журналістики для студентів. Ідея полягала в тому, щоб майбутні журналісти (поки що студенти) могли поспілкуватися з професійними журналістами та редакторами місцевих газет і журналів. За цей час в нас уже сформувалася команда людей, які хотіли пов’язати своє життя з журналістикою. Потім, коли закінчився перший сезон «Media-кузні», я подумала, що можна організувати тренінги зі сфери саме телевізійної журналістики. Ось так і почався другий сезон «Media-кузні».

– А потім проект підтримала Британська рада?

– Так, тоді якраз проходила програма «Активні громадяни» від Британської ради, я написала проект і ми виграли грант – і Британська рада виділила нам кошти на втілення нашої ідеї у життя. Ми запланували ряд заходів у рамках цього проекту, вирішили, що будемо робити зустрічі з телевізійними журналістами-практиками.

– Учасники проекту «Media-кузня» відвідали телеканали «1+1» та «112-Україна». Розкажи про ці поїздки, як вийшло усе організувати, хто запросив?

– Так, ми дійсно їздили на центральні канали України. Це було нереально круто! Ми навіть не могли про таке мріяти. На «1+1» нас запросив Іван Гребенюк. Пам’ятаю, як ми сиділи з Ванею у кав’ярні, спілкувалися й він сказав, що ми з учасниками «Media-кузні» можемо приїхати до них на екскурсію. Мені дуже сподобалась ця ідея. І потім, так би мовити, по гарячих слідах, у той самий день після тренінгу, який провів Ваня, я оголосила всім учасникам «Кузні», що нас запросили на «плюси». Тоді Ваня пообіцяв усім публічно, що влаштує нам екскурсію. На каналі «112-Україна» теж була цікава екскурсія.

– Хто підтримував «Media-кузню»?

– Це ректорат КДПУ ім. В. Винниченка в особі Олега Семенюка, профспілковий комітет студентів. Безмежно вдячна працівникам каналу «Кіровоград», особливо тренерам Олені Кваші та Андрію Богдановичу, які забезпечили нам і підтримку в медіа, тобто висвітлення проекту в програмах «День за днем» та «Ранкова кава».

Також нашим партнером став Прес-клуб реформ в особі Вікторії Талашкевич та коворкінговий центр KOWO. Особливо вдячна Сергію Михайлину та Ірині Ткаченко, бо це люди, які, можливо, й залишилися поза кадром, але до них завжди можна було звернутися по консультацію і допомогу.

– Заключним етапом «Кузні» був медіа-фестиваль, який став досить знаковою подією для Кіровограда. Розкажи про це.

– Так,  медіа-фестиваль – це захід, проведений у рамках «Media-кузні», зокрема, її заключний етап. Ми робили конкурси журналістських матеріалів, серед них був конкурс лонгрідів і «Шкільна журналістика». Цього року ми вирішили поєднати «Media-кузню» із шкільною журналістикою в рамках такого масштабного заходу, як медіа-фест. У нас було дуже багато заявок на участь, а також відгукнулося багато партнерів, які підтримали захід. Медіа-фестиваль ми вирішили зробити також у форматі тренінгової програми.

– В чому, на твою думку, полягає найбільший успіх «Media-кузні»?

– Мені здається, ми змогли організувати таку своєрідну платформу за інтересами і об’єднати людей з абсолютно різних сфер. На мою думку, це дуже класно, що люди можуть безкоштовно відвідувати такі освітні проекти, які проводять професійні тренери, адже у невеликих містах такої можливості немає – участь у подібних заходах коштує грошей.

Розмову вела Айнура АЛІЄВА