Повідомлення
  • There is no category chosen or category doesn't contain any items

Підприємець Віктор ЧОРНОЛІС: На квітковому бізнесі великих грошей не заробиш, але заробиш чесні

Автор: Нова Газета

Немає негарної квітки, переконаний Віктор Чорноліс із Кропивницького. Він із сім’єю майже 20 років займається квітникарством, тож про особливості догляду та вирощування тендітних рослин знає не з чужих слів. Вирощені ним квіти можна зустріти у точках продажу по всьому місту, і милуватимуть око вони довше за інші. Чому? Про це та багато чого іншого Віктор Володимирович розповів «Новій» в ексклюзивному інтерв’ю.

 

У 1997 році, після 11 років роботи на «Червоній зірці», Віктор Чорноліс потрапив під скорочення і змушений був шукати інші шляхи заробітку. Знову йти працювати на когось бажання не було, тому вирішив зайнятися власною справою – квітникарством. Так помалу, одна теплиця за іншою і почала створюватися квіткова справа сім’ї Чорнолісів.

Посадковий матеріал у Віктора Чорноліса  відбірний – голландської селекції. Серед квітів, які вирощують Чорноліси, – тюльпани, хризантеми, крокуси, іриси та нарциси. Є й екзотичні квіти, які у нашому регіоні малопоширені – еустома, фрезія, альстромерія. «У Кропивницькому ніхто не займався, наприклад, альстромерією. А зараз ми її розводимо», – говорить підприємець і додає, що особливість роботи з квітами полягає в отриманні радості й насолоди. «Квітка є квіткою і вона милує око. Коли ти її посадив і не знаєш, яким кольором вона зацвіте, бо до цього бачив її лише на картинці, і вона зацвітає – ці емоції важко передати словами. У тебе в теплиці, неначе у раю».

Чоловік наголошує, аби займатися квітковим бізнесом – необхідно любити квіти. А ще бути терплячим і не здаватися за першої невдачі. Квітковий бізнес – це не просто посадити квітку, ходити милуватися її ароматом і продавати. Це тяжка робота, особливо взимку, коли необхідно слідкувати за температурою всередині теплиці. «Увечері треба йти в теплиці і затоплювати, якщо температура низька, а потім через декілька годин підкидувати паливо. Взимку теплиці за годину можуть повністю замерзнути і квіти вимерзнуть. Від квіткового бізнесу, буває, і пальці тріскаються», – зазначає Віктор Володимирович.

Квітникарі – люди, які постійно зіштовхуються у своїй діяльності із ризиком. Їх у цій справі декілька основних: посадковий матеріал може не зійти, сходи можуть пропасти, зрізані квіти не вдасться швидко продати. «Скільки було моментів, коли посадив, воно проросло і пропало, – пригадує Віктор Володимирович. – А один кущик коштує 13 євро. Ось два роки тому отримав саджанці тюльпанів з Голландії. Там, мабуть, щось недообробили і в результаті близько четвертої частини сходів не зійшло. Немає певної стабільності, щоб скільки посадив, стільки і виросло. Або ж якщо взяти партію підшипників в магазин, то вони і завтра підшипники, і післязавтра, і через два роки. Якщо ж я зрізав квітку і не продав за три доби, на четверту її треба викидати».

Торгівля квітами йде хвилеподібно протягом року. Серед знаних квіткових свят, коли на рослини йде підвищений попит, квітникар відзначає День закоханих, 8 Березня, День матері, День вчителя, останній дзвоник, випускні та Перше вересня. І навпаки, затишшя в торгівлі наступає з кінця листопада по різдвяні свята і в липні–серпні, коли люди у відпусках. Завдання квіткових підприємців підлаштуватися під бумові дні.

Особливістю квіткового бізнесу сім’ї Чорнолісів є якість і ціна їхнього товару. Свої квіти вони реалізують вдвічі дешевше магазинних цін, тому що продають вдома. На свята виїжджають на точку біля готелю Київ в обласному центрі, а також розвозять квіти на торгові точки по всьому місту. «Люди дзвонять, я пішов у теплицю і нарізав квітів. Свіжіших не знайдете. За кілька годин мої квіти вже на прилавку. А поки до магазинів довезуть закордонні квітки, може минути й тиждень від зрізу», – підкреслює підприємець.

Чоловік говорить, що за продажем квітів можна сказати, як живе народ. Десять років тому торгівля квітами ще була жвавою, а з 2014 року у цьому бізнесі стало скрутніше. «У людей грошей немає на це. Квіти купують за необхідності: на весілля, дні народження, у гості. А є хто просто йде і купує для дружини чи дівчини. Зараз останнього стало менше. Квіти – не товар першої необхідності. Їх купують залежно від настрою і для душі», – зазначає Віктор Володимирович.

На квітковому бізнесі великих грошей не заробиш, але заробиш чесні, переконаний Віктор Чорноліс. Постійні капіталовкладення у вирощування квітів та ризики, пов’язані з цим, залишають у цій справі дійсно відданих їй людей. Наразі сім’я квітникарів із Кропивницького розглядає можливість замовлення нової для нашого міста квітки. Ризик є, але що поробиш. Як говорить Віктор Володимирович, на одному місці стоятимеш – не виживеш.

Олег КОЗУПЛЯКА,
 фото з архіву родини Чорнолісів

Loading...