Повідомлення
  • There is no category chosen or category doesn't contain any items

Головний продюсер Суспільного Кіровоградщини Олена Кваша: «Ми хочемо максимально наситити наш ефір новинами з глибинки»

Інна Тільнова
Автор: Інна Тільнова

Восени на Суспільному Кіровоградщини стартував новий телевізійний сезон. Про те, чим регіональне телебачення дивуватиме глядача, ми говорили з продюсером філії Суспільного у Кропивницькому Оленою Квашею.

 

− Олено, останнім часом на регіональному телебаченні відбулося чимало видимих змін – від нових ведучих до нових програм. Це вимога Києва чи ініціатива нового менеджменту оновленого каналу?

−  Сьогодні ми маємо три години п’ять хвилин власного базового контенту. Це ранковий ефір («Ранкова кава»), новини і «Тема дня». Додатковим проектом є «Радіомайдан», завдяки якому наша регіональна сітка трішки відрізняється від інших обласних філій.

Київ нам не дає вказівки щодо контенту, проте на Суспільному є рада продюсерів, яка працює з пропозиціями від обласних філій. Раніше, коли існувала КОДТРК (Кіровоградська обласна державна телерадіокомпанія – Ред.), у всіх нас був тематичний план − перелік програм, які обов’язково мали бути на ТБ,  зараз тематичних планів немає, і це частково спростило наше життя. Ми працюємо за правилами сучасних телеканалів, світової практики – «пітчингуємо» проекти. Кожен проект має свою картку (Олена показує для прикладу картку програми «Радіомайдан», в якій вказаний жанр, цільова аудиторія та інші характеристики – Авт.), і кожен проект ми захищали перед радою продюсерів.

− До речі, на Суспільному Кіровоградщини немає передач для дітей…

− Так, вони не пройшли,  рада  продюсерів рекомендувала внести певні корективи в ці проекти. Тож шукаємо нові форми. Та й по кількох інших проектах ми чекаємо на фінансування, як і вся система Суспільного…

− Отже, крім зміни форматів, ви отримали і нові фінансові правила?

− Так, правила отримали, а фінанси – не в повному обсязі. Скажімо так, це тотальне недофінансування. Нам влада країни обіцяє вже 9 місяців дофінансування, проте нічого не відбувається. 

До осені ми підійшли з певними здобутками навіть в умовах відсутності коштів і з обмеженістю кадрового потенціалу. Але є команда. І це дуже дорого і круто, працювати з однодумцями, які розділяють твою позицію.

І ми ніколи не будемо виходити в ефір і казати: шановні глядачі, потерпіть, бо в нас бракує коштів, які мав дати уряд. Глядач не буде чекати, а відразу натисне на кнопку пульта, тому  робимо все, що в наших силах. Я розумію, що ми можемо конкурувати ексклюзивністю, оригінальністю, а якщо ще й картинка буде краща, то й дивитиметься нас більше людей. Прагнемо цього дуже.

− А як щодо можливості вас бачити і слухати  для мешканців Кіровоградської області, які після відключення аналогового сигналу отримали ще одну побутову проблему, а дехто й чорні екрани?

− Нагадаю, що місцевий мовник залишається в аналозі до кінця року. За вимогами до надавачів послуг кабельного ТБ обов’язково має бути представле Суспільне.ua

− Поговорімо про проблему кадрів. Чи відчувається кадровий голод у обласній філії Суспільного?

− Ми фіксуємо проблему відтоку кадрів понад сім років, водночас плинність кадрів характерна для будь-якої сфери. Це пов’язане з кращою пропозицією, з бажанням людини отримувати більше коштів. Природно, що кращі умови для розвитку саме в Києві. Проте ми пишаємося, що наші телевізійники, отримавши тут базові знання і практику, затребувані у столиці. Серед  зірок, які починали в Кропивницькому − Іван Гребенюк (канал СТБ, 1+1), Світлана Катренко, Юлія Танська, Яна Писарєва, Дарина Романська (канал «Україна»), Катерина Бучкова (СТБ  і «Україна»), Ігор Токар, Олександр Катеруша, Денис Беглецов, Ваня Фоміченко, а ще не будемо забувати про Євгена Манженка.

Вони поїхали, але вони з нами, бо жоден їхній візит до Кропивницького не обходиться без того, щоб заглянути до нас.

Що стосується нових кадрів, то дійсно, маємо нових молодих і завзятих ведучих у «Ранковій каві». Звісно, молодих найлегше критикувати. Я починала свою кар’єру в цій компанії як ведуча ранкового ефіру, нас теж критикували, дзвонили під час прямого включення, навіть зверталися на гарячу лінію голови ОДА! Але ми спокійно ставимося до критики, навіть дещо по-філософськи. Будь-яка публічна людина має бути до цього готова. За моїми відчуттями, наші ведучі готові сприймати критичні зауваження від глядача, але це їм непросто. Проте варто розуміти, що це загартовує і основна настанова, яку ми озвучуємо у своєму професійному колі, – це намагатися бути змістовними і ставати кращими попри все. Якщо ти вже пішов в ефір – ти це зробив, щоб розказати своєму глядачеві щось цінне. У ранкового ефіру взагалі є додаткова місія, адже це той ефір, який зустрічає людей, він має бути максимально позитивним і добрим.

Що стосується професійного росту, то ми постійно над цим працюємо. Крім тренінгів і семінарів, наші ведучі, наприклад,  двічі на тиждень вивчають ораторське мистецтво із заслуженою артисткою, акторкою Іриною Дейнекіною.

− Розкажіть детальніше про спільні ранкові шоу. Чому глядачеві варто їх дивитися?

− Ми змогли зробити спільне телевізійне і радійне ранкове шоу і поки залишаємося єдиною філією, яка це впровадила. Cпільні ранки з колегами з інших областей − це не просто телеміст, це тематичні ефіри в одному місті, в яких беруть участь ведучі з різних каналів. Наприклад, нещодавно в нас був спільний ранок, присвячений туру вихідного дня, який ми робили спільно з черкаськими колегами. Виявилося, що ми нічого не знаємо про своїх сусідів!

У жовтні ми маємо показати колаборацію, яку організували з Національною спілкую журналістів. Ми вирішили залучити колег-журналістів із районів до співпраці із Суспільним, у планах включення з місця подій у районних центрах, будемо включатися як в радіоефіри, так і в телевізійні новини. Ми хочемо максимально наситити наш ефір новинами з глибинки.

Крім того, вже восени на базі ранкового ефіру відбудуться тижні малих і великих міст нашої області. Ми усвідомлюємо, що не маємо права не показати і не розказати про людей, які живуть у маленьких містах і селах і роблять це життя собі й іншим яскравішим і цікавішим. Ми маємо стати майданчиком для збору інформації про людей, історій, які надихають, розвінчати стереотипи про село чи провінцію. Ми шукаємо людину свого міста, свого краю. У цьому полягає чи не головна місія Суспільного – налагоджувати громадський діалог.

Станом на зараз – фінансова криза поглиблюється. Правління прийняло пакет антикризових заходів. Співробітників філій цей пакет не торкнеться. З метою заощадити кошти у відпустки за власний рахунок піде керівний склад ПАТ НСТУ (10 днів) і керівний склад Центральної дирекції (8 днів). Також тимчасово обмежено прийом на роботу нових співробітників. Не вистачає Суспільному України до кінця року 220 млн грн…

Loading...