Жителі Смоліного і працівники тамтешньої лікарні скаржаться на якість роботи екстреної медичної служби. Зокрема, повідомляють, що медики зі «швидкої» вимагають у пацієнтів гроші за свої послуги, ще й дорожче за елітне таксі.
Одну з таких ситуацій, яка виникла минулого тижня, описала мешканка селища Яна Буланенко. За її словами, до лікарні звернулася 86-річна жінка з коронавірусом і низькою сатурацією легень – 84%. Вона потребувала негайної госпіталізації і стаціонарного лікування. Пацієнтку направили до найближчого закладу для ковідних хворих – у КНП «Добровеличківська центральна районна лікарня».
Головлікаря закладу Петра Гинькута попередили про необхідність прийняти нову пацієнтку, і він дав розпорядження готуватися до її прибуття. Постало питання про те, як подолати близько 40 км шляху від Смоліного до Добровеличківки з найменшою шкодою для хворої і мінімальним ризиком для супроводжуючих медпрацівників.
Єдиним розумним і законним рішенням у цьому випадку було викликати спецтранспорт. Тому, за словами Яни Буланенко, керівництво Смолінської медико-санітарної частини спільно з лікарем хворої бабусі телефоном звернулися за допомогою до очільника обласного Центру екстреної медичної допомоги Олександра Ярошенка.
«По-перше, на звернення, яке було зафіксоване ще в першій половині дня, відреагували лише о 17 годині вечора. А по-друге, врешті-решт, таки доставивши хвору на лікування до Добровеличківської лікарні, спеціалісти екстреної медичної служби вимагали з неї оплату за послуги в сумі 700 грн! – обурюється Буланенко. – Цікаво, якими ж законами чи документами керується наша екстрена служба, виконуючи свою роботу?!»
Перша електронна газета звернулася до директора Смолінського ЦПМСД Марії Дударчук, щоб перевірити правдивість викладеної в соцмережах інформації.
Марія Юріївна не лише підтвердила, що такий неприємний випадок дійсно мав місце, а й повідомила, що це не одноразове непорозуміння, а вже звична справа.
«То у них проблеми з машиною, то з водієм. Днями, наприклад, пацієнт чекав аж до 16.30. І гроші вимагають постійно. Ми до них офіційно з листом зверталися щодо цих незрозумілих оплат, і вони нам відповіли, що у них проблеми з фінансуванням і вартість роботи «швидкої» їм має компенсувати або наша первинка, або пацієнт», – розповіла головна лікарка.
Кардинально протилежну думку про описану ситуацію має очільник Центру екстреної медичної допомоги Олександр Ярошенко.
«Такого не буває! І такого випадку не пам’ятаю. Треба перевірити за викликами. У нас все записується», – відповів він кореспонденту Першої електронної у телефонній розмові щодо зазначеного випадку.
За його словами, він не приймає дзвінків від пацієнтів чи колег-лікарів – усі виклики отримують лише диспетчери. Вони записують проблему, з якою звертається пацієнт, і на власний розсуд визначають, наскільки це звернення термінове і куди його передати: якщо нема є загрози життю, то переадресувати на первинну ланку, до сімейного лікаря, якщо ж вбачають потребу у госпіталізації – надіслати інформацію бригадам «швидкої» через спеціальний сервіс-месенджер.
«Якщо все-таки є потреба у виїзді бригади, то ми обов’язково відправляємо машину. Але бригада, наприклад, має виїхати з Кропивницького, заїхати в Смоліне, звідти в Добровеличківку і вернутися назад у Кропивницький. Це не близький світ. І в нас не завжди є можливість забезпечити машину пальним на цю відстань. Тому ми просимо: якщо є можливість – заправте тих 5-10 літрів чи скільки там не вистачає. Якщо немає, то їдемо вже за свої, – пояснює Олександр Ярошенко. – І я завжди ставлю питання, щоб бригади не брали з людей гроші, а їхали з родичами пацієнтів на заправку, вони самі оплачували пальне, а бригаді давали лише квитанцію. Намагаємося так виходити з ситуації».
Ярошенко наполягає, що обласний Центр екстреної медичної допомоги нормально співпрацює з усіма медзакладами області, крім Смоліного.
«У нас лише зі Смоліним проблеми виникають. Бо у них не налагоджена робота вторинки, а списують все на нас», – переконує він.
Зі свого боку директорка Смолінського ЦПМСД Марія Дударчук, переймаючись долею своїх пацієнтів, була змушена повідомити про постійні проблеми з викликом «оплачуваної швидкої» голові обласної ради Сергію Шульзі:
«Він у нас недавно був. На зустріч зібрався колектив лікарні, і всі незадоволені такою співпрацею. Він обіцяв розібратися, бо так просто не можна робити. Я не знаю, чим вони (Центр екстреної медичної допомоги – ред.) там керуються, здираючи гроші з людей. Але треба навести порядок».
А доки медичні установи шукають поміж собою винного, елементарна послуга виклику «швидкої» стає все менш доступною для пересічних громадян.
«Агов, схаменіться! Мабуть, звичайним таксі було б в рази дешевше доїхати до лікарні, аніж медичним транспортом, який призначений для подібних випадків?! Виходить, таке собі далеко не дешеве задоволення – наше екстрене медичне «таксі»?!» – підсумовує жителька Смоліного Яна Буланенко, яка на власному досвіді перевірила якість пореформованої «швидкої» допомоги.
Світлана Листюк