Олександр ВЕРГУН: Запровадження е-квитка у Кропивницькому може затягнутися на рік

Автор: Нова Газета

3 лютого Президент Петро Порошенко підписав законопроект №4121, яким підтримав пропозицію використання безготівкового розрахунку в громадському транспорті за допомогою системи е-квитка. Що таке е-квиток і які особливості його введення, з’ясовувала «Нова газета».

 

У вже згаданому законопроекті є визначення електронного квитка. Це проїзний документ встановленої форми, який після реєстрації в автоматизованій системі обліку оплати проїзду дає право пасажиру на одержання транспортних послуг. Після його запровадження більше не доведеться чекати на кондуктора або розплачуватися з водієм. До того ж документ передбачає і забезпечення пільговиків е-квитками з подальшим безкоштовним перевезенням.

Тож коли у Кропивницькому їздитимуть за е-квитками?

Розпорядження почати роботу над введенням системи е-квитка управлінню розвитку транспорту та зв’язку міський голова Андрій Райкович дав ще 30 січня. У коментарі «Новій» начальник профільного управління Олександр Вергун повідомив, що наразі міська влада почала розглядати це питання і, ймовірно, е-квитки у Кропивницькому з’являться приблизно через рік.

За словами посадовця, запуск проекту вельми об’ємне питання, якому передує низка нововведень та змін. Зокрема, зміна системи оплати проїзду, її модернізація, обладнання транспортних засобів відповідними пристроями, розробка чіткого переліку пільгових категорій населення.

Минулого тижня у міській раді відбулися перші презентації на тему можливого вигляду е-квитків. Один із варіантів, який ґрунтується на використанні для оплати  проїзду мобільного додатку, запропонував керівник київської ІТ-компанії «Інтелект-Сервіс» Сергій Линник.

Принцип її дії: пасажири поповнюють свій баланс на спеціально створеному рахунку і через додаток обирають та оплачують необхідний квиток. Згодом, кошти за користування громадським транспортом будуть перераховані зі спецрахунку на баланс конкретного перевізника.

Власники звичайних телефонів зможуть купити квиток за допомогою СМС на спеціальний номер із кодом транспорту і його номером. Їм надходитиме відповідь з електронним кодом, який і буде їхнім проїзним документом. Для тих містян, хто не сприйме варіант оплати телефоном, Сергій Линник пропонує встановити пункти з продажу паперових квитків.

ІТ-компанія «Диспетчер-Сіті» у своїй розробці, крім використання мобільного телефону, пропонує здійснювати оплату і за допомогою пластикових чіп-карток. Для цього у транспорті передбачається встановлення зчитувальних пристроїв, до яких і має прикладатися картка. При цьому також не зникнуть і паперові квитки, які планують продавати у терміналах на зупинках або ж безпосередньо у громадському транспорті.

Серед основних переваг впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в громадському транспорті ініціатори законопроекту називають підвищення точності обліку наданих послуг, можливість планування маршрутів та графіків пасажирських перевезень та прозорість розрахунків перевізників.

Заступник директора ПП «Олікс» Павло Дихтяренко:

«По-перше, зменшиться час на розрахунок з водієм, адже не доведеться витрачати час на отримання решти, це зменшить час простою автобуса на зупинці, і пасажир скоріше зможе дістатися з пункту А в пункт Б.
По-друге, безпека перевезень – повертаючись знов-таки до видачі решти під час руху автобуса, при наявності такої системи водій не відволікається від керування транспортним засобом (кількість ДТП з цієї причини приблизно дорівнює 3-5%)».

Водії, з якими поспілкувався кореспондент «Нової», скептично ставляться до впровадження е-квитка. Вони обурюються таким рішенням і ставлять риторичне запитання: «А хто ж мені платитиме зарплату?», і додають, що краще б міська влада запровадила замість цього 2 цілодобові пільгові місця. «Окремі пасажири отримують і пенсію, і заробітну плату, ще й безкоштовно їздити хочуть. Буває, запитаєш у бабусі о 7-й ранку, куди це вона їде, а вона відповідає – на роботу. Та яка ж робота, коли за віком вона має піти на заслужений відпочинок на пенсію?», –  розповідає один із водіїв маршруту № 55.

Валентина Терещенко, пенсіонерка:

«Який електронний квиток? Де його брати? Це все балачки. Я безплатно їжджу в тролейбусі на базар, в лікарню і соцбез, мені не треба ніякі електронні квитки, хай залишають усе, як було. Я ледве в мобільному телефоні розібралася, а то ще придумали…»

Олег КОЗУПЛЯКА

НА ТУ Ж ТЕМУ

МЕДІЙНИЙ ПАРТНЕР

РЕКЛАМА