Кіровоградщина стає лідером з будівництва і ремонту доріг

Автор: Нова Газета

Здається, стара українська приказка «Їдь тихо – оминеш лихо» перестає бути актуальною для нашої області. Цьогоріч Кіровоградщина всерйоз взялася за дороги: тільки з державного бюджету, за інформацією голови ОДА Сергія Кузьменка, на наші дороги виділено понад 700 мільйонів гривень. Це вдвічі більше, ніж минулого року, і більш ніж всемеро порівняно з 2015-м роком.

 

– В останні роки проводився переважно «ямковий» ремонт дорожнього покриття. Сьогодні ми вже відмовляємося від цієї практики і будуємо фактично нові дороги. У наступному році поставили за мету залучити ще більше коштів для оновлення магістралей нашої області, – зазначив керівник області Сергій Кузьменко, інспектуючи якість виконаних робіт минулого тижня.

Результати вже очевидні: сьогодні дорожники закінчують не тільки «свіжі» проекти, а й «довгобуди», що відкладались багато років поспіль. Та найбільш приємною новиною для мешканців області стало рішення зосере-дитись саме на місцевих дорогах.

«Стратегічна магістраль» («Будівництво сторіччя»)

Колись одна з найгірших доріг регіону – кіровоградський відрізок міжнародної траси Знам'янка – Луганськ – Ізварине, або просто дорога з Олександрії на Дніпро, нині переживає друге народження. На одній з ділянок, 40-51 кілометр, уже закінчені підготовчі роботи, до холодів вона буде повністю оновлена. Ще на 11 кілометрах до зими планують покласти перші два шари асфальту, третій – у наступному році. Триває і реконструкція автомобільного шляхопроводу над залізницею на об'їзній дорозі Олександрії, який ще п’ять років тому вважався аварійним. Почали в квітні, повністю замінили всі бетонні опори і перекриття. Відкрити практично новий міст планують у середині листопада.

Наразі завершується і ремонт дороги на виїзді з Кіровоградської області по так званій стрийській трасі. Саме цим шляхом автомобілі прямують з Кропивницького в напрямку Умані. До кінця року в обласній адміністрації планують привести до ладу дві ділянки, «заморожені» колись до «кращих часів».

Цієї осені передбачено добудову об’їзної дороги через ліс навколо Знам’янки – це дозволить нарешті розвантажити центральні вулиці міста, які буквально вбиває транзитний рух великогабаритного транспорту. Ще один проект, забутий ще у 2010 році, і до якого «дійшли руки» вже у Кузьменка, – це сполучення Великої Виски з Новомиргородом. Завершення відбудови цього відрізка, зокрема, покращить сполучення між Новомиргородом і обласним центром.

Домашня робота

Розпочати роботи на напрямках, що є найбільш важливими саме для мешканців Кіровоградщини, які набагато частіше їздять по області, ніж міжнародними трасами, дозволило саме збільшення державного фінансування. Окрім Новомиргородського «довгобуду», у цьому році розпочаті та мають закінчитись серйозні ремонти двох доріг міжрайонного значення – між Новгородкою і Новою Прагою, а також між Новоукраїнкою і Плетеним Ташликом.

Тривають роботи на дамбі Кременчуцької ГЕС у Світловодську, де асфальт вщент зруйнований через рух вантажних фур, а капітального ремонту не проводили кілька десятиліть. Щоправда, є проблема – частина цієї дороги знаходиться на балансі міста, яке не має грошей на ремонт. Тому обласна рада «підставила плече», і гроші будуть виділені під час наступної сесії, а ремонтувати за наполяганням голови ОДА почнуть уже найближчим часом. А на об’їзній дорозі навколо міста, яку востаннє латали 6 років тому, вже розпочато капітальний ремонт. Це більше 4 кілометрів, які замість асфальту вкриють бетонними плитами. Після скріплення покриття буде монолітним і з легкістю витримуватиме великовантажний транспорт.

Усе це суттєві кошти, і не тільки з державного бюджету. Із обласної скарбниці вже витратили на ремонти в цьому році біля 25 мільйонів, і ця сума ще збільшиться за рахунок згаданої допомоги Світловодську. Крім того, з бюджетів міст, сіл та селищ в цілому було виділено 233 мільйони на утримання комунальних доріг у межах населених пунктів. Вже наступного року в дорожньому господарстві  багато що зміниться.

З 2018-го дороги місцевого значення мають передати обласним адміністраціям. Для Кіровоградщини це 4 з 6 тисяч кілометрів автомобільних шляхів. Саме органи влади на місцях будуть займатися їхнім утриманням і ремонтом, але це не означає, що держава кидає території напризволяще.

– Є прогнози, що на ці дороги будуть виділені кошти в сумі біля 400 млн на рік з державного бюджету (у вигляді субвенції до Кіровоградського обласного – Авт.). Це дає гарні можливості приділити більше уваги місцевим дорогам, – говорить Андрій Коломійцев, заступник голови ОДА.

Якість та контроль

Досить продуманими є  механізми контролю якості роботи підрядників, дотримання ними технологій будівництва і ремонту доріг. Проте для того, щоб дорога «стояла», її треба не тільки правильно ремонтувати, а й правильно експлуатувати. Не секрет, що Кіровоградщиною курсують чимало автомобілів з масою, яка значно перевищує допустиму.

Поки в області функціонує лише один пересувний пункт габаритно-вагового контролю, розташований на вже згаданій автодорозі Знам'янка – Луганськ – Ізварине. За час його роботи з середини вересня виявлено 608 порушень на суму більше 200 000 грн (майже сім тисяч євро). В адміністрації розраховують, що вже до кінця цього року регіон отримає до 5 додаткових вагових комплексів, які будуть встановлені на всіх найважливіших магістралях. Як наголосив керівник області Сергій Кузьменко: «Практика підтвердила, що суттєві штрафи зменшують бажання важковаговиків «вбивати» нові дороги, які так нелегко відбудовувати для жителів нашої області…»

Будівельний сезон – 2017 триватиме ще півтора місяця, пізніше погода стане непередбачуваною. Саме стільки залишилось у підрядників, щоб завершити усе заплановане на рік. Тому зараз робота на дорогах кипить, люди та техніка працюють у тому числі й у вихідні. Хоча й існують технології, які дозволяють класти асфальт у дощ та мороз, в керівництві ОДА не планують так працювати – адже, як кажуть в народі, «поспішиш – людей насмішиш»...

Володимир Ханін

НА ТУ Ж ТЕМУ

Loading...

МЕДІЙНИЙ ПАРТНЕР

РЕКЛАМА