Три запитання про монетизацію пільг на проїзд

Автор: Нова Газета

14 березня Кабмін затвердив заміну пільг на проїзд грошовими компенсаціями. Це стосується усіх видів транспорту загального користування на міських, приміських та міжміських маршрутах.

Тепер люди замість безкоштовного проїзду отримуватимуть гроші, якими розплачуватимуться. Монетизація запрацює через два місяці. Доопрацювати відповідну постанову має Мінсоцполітики.

Яким буде розмір щомісячної виплати?

Розмір виплат визначатиметься шляхом множення середньої вартості проїзду в міському комунальному транспорті на 30 поїздок. Його затверджуватимуть обласні державні адміністрації.

− По міському транспорту відшкодування становитиме приблизно 210 грн. Щодо приміських та міжміських перевезень ситуація інша. Коефіцієнт нарахування становитиме 20%. Пільговики отримають не 210 грн, а 250. Одна людина зможе проїхати раз на місяць або здійснити 12 поїздок за рік безкоштовно, – прогнозує експерт з питань транспорту Віктор Медвідь.

Проте уряд ніяких обмежень у 30 поїздок на місяць не затверджував, а лише затвердив мінімальні соціальні норми. Йдеться про гарантію, нижче якої місцеві органи самоврядування не мають права розраховувати монетизовану виплату пільговику.

Чому відшкодування отримають не всі?

Спочатку має пройти верифікація осіб, які будуть отримувати пільги. Пільговики мають засвідчити, що дійсно мають право на відшкодування послуг. Якщо процедура верифікації буде достатньо складною, а вигода – маленькою, то багато пільговиків взагалі лишаться без грошових виплат.

«Якщо будуть складнощі з верифікацією, 90% людей відмовляться від оформлення пільг. І держава просто лишить кошти собі. Це розраховано на економію бюджетних коштів і продиктовано перш за все політикою лібералізації економіки. Надалі жодних пільг не буде. У перспективі все буде за жорсткими ринковими вимогами», – коментує експерт з транспортних питань.

Що треба доопрацювати уряду?

Спрощення процедури оформлення монетизації пільг на проїзд – завдання номер один для Мінсоцполітики сьогодні.

– Верифікація має проходити у максимально простому вигляді, щоб не лише перевізники виграли, але й пільговики. Ми розуміємо, що більшість пільговиків – пенсіонери. Для них оформлення субсидій – психологічна травма. А якщо ще й займатись оформленням додаткових пільг... Багато хто цього просто не робитиме, – вважає Медвідь.

За матеріалами «Каналу 24»

НА ТУ Ж ТЕМУ

Loading...

МЕДІЙНИЙ ПАРТНЕР

РЕКЛАМА