Онлайн-шопінг. Як захиститись?

Автор: Нова Газета

Кожен другий українець хоча б раз робив покупку в інтернеті, лише декілька кліків – і бажана річ вже чекає на пошті. Але віртуальний шопінг, окрім зручності, може принести й багато розчарувань.

 

інтернет шопінг  – це укладений продавцем на відстані договір із споживачем за допомогою засобів дистанційного зв’язку (телефону, інтернету, пошти тощо). Про те, як уберегти себе під час онлайн-шопінгу, роз’яснюють фахівці системи безоплатної правової допомоги.

На що потрібно звернути увагу ?

Перед купівлею товарів необхідно ознайомитись зі сторінкою Інтернет-магазину. Він  повинен містити обов’язкову інформацію про продавця товару: найменування, фізичне місцезнаходження, ЄДРПОУ, контактні дані, ліцензію. Наявність цієї інформації дає змогу зв’язатися з продавцем, запросити додаткові документи, а в разі отримання неякісного товару або неповернення коштів – надіслати на його адресу претензію.

Обов’язково дізнайтеся всю інформацію про продукцію:

• основні характеристики: назва товару, номінальна кількість (масу, об’єм, розмір), умови використання; відомості про вміст шкідливих для здоров’я речовин, ГМО.

• найменування та місцезнаходження виробника;

• дані про ціну, включаючи плату за доставку та умови оплати;

• дату виготовлення; відомості про умови зберігання; гарантійні зобов’язання виробника;

• строк придатності;

• строк доставки товару або надання послуги;

• сертифікат, якщо продукція підлягає обов’язковій сертифікації.

Також не забувайте вимагати гарантійний талон на товар. Адже протягом гарантійного строку виробник або продавець бере на себе зобов’язання з безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції.

Здійснюйте оплату по факту отримання товару після його огляду та перевірки.  Якщо доставка товару відбувається кур’єром, при замовленні повідомте менеджера, щоб у кур’єра був товарний чек з печаткою продавця і за необхідності – товарний талон та сертифікати на товар.

Якщо вирішили перерахувати кошти, в призначенні платежу обов’язково вкажіть, за що і кому ви сплачуєте кошти. Надішліть на електронну пошту продавця скан-копію платіжного документа і вимагайте від нього письмового підтвердження отримання такої оплати. Обов’язково зберігайте всі документи, що підтверджують перемовини з продавцем та факт оплати товару. 

Повернення товару

Покупець має право  обміняти товар на аналогічний протягом 14 днів з дня покупки (день, в який купували товар, не враховується), але для цього потрібно, щоб товар був незмінний. Тільки в разі відсутності аналогічного товару на момент обміну у покупця виникає право його повернути та отримати гроші в повному розмірі вартості товару.

Для можливості обміну/повернення товару необхідно дотримуватись декількох порад:

• річ повинна мати товарний вигляд, збережену упаковку, всі ярлички, та бути без пошкоджень;

• річ повинна бути невикористана;

• збережені всі чеки/розрахункові документи.

Всі витрати, пов’язані з поверненням товару, покладаються на продавця, в тому числі і вартість зворотної доставки. Існує перелік товарів, які не підлягають поверненню. Це продовольчі товари, ліки і предмети гігієни та деякі непродовольчі товари (дитячі іграшки і товари для новонароджених, тканини, килимові вироби, білизна тощо). 

Повернення грошей

Для того, щоб повернути гроші за товар, куплений в інтернет-магазині, споживачеві необхідно звернутися до продавця. Зразок заяви на повернення товару та відшкодування грошей, як правило, є у продавця, і він зобов’язаний його надати.

Продавець зобов’язаний повернути гроші за товар в день повернення товару або в термін, про який домовились сторони, але не пізніше, ніж через 7 днів, при сплаті карткою строк повернення грошей не більше 30 днів (з урахуванням строків транзакції банку). Повернення грошей повинно відбуватись таким самим способом, як і здійснювалась оплата. За прострочення вищевказаних строків на покупця покладається пеня у розмірі 1% вартості продукції за кожний прострочений день.

Як діяти у разі  невдалої покупки?

Зверніться зі скаргою до інтернет-магазину, якщо відповіді не отримаєте, одразу звертайтесь до поліції з заявою. Якщо кошти переведені через онлайн – зверніться в службу підтримки, є ймовірність, що рахунок шахраїв заблокують. Крім того, в разі порушення ваших прав як споживача ви маєте право звернутися до Держпродспоживслужби України.

Власники інтернет-магазину не є недосяжними. Сайт знаходиться на хостингу, а це припускає наявність паспортних даних власника. Якщо на ресурсі вказано юридичну адресу, то ви можете відразу подати в суд і відстояти свої права споживача.

НА ТУ Ж ТЕМУ

МЕДІЙНИЙ ПАРТНЕР

РЕКЛАМА