Минулого тижня розпочався головний етап ремонту дорожнього покриття однієї з найбільших транспортних магістралей Кропивницького. На Вокзальній почали зрізати старий асфальт, замість якого невдовзі вкладатимуть більш стійкий асфальтобетон.
Про те, де ще в місті тривають або невдовзі розпочнуться ремонти доріг, чому цей процес іде не так швидко, як хотілося б, говорили з міським головою Андрієм Райковичем. Головна, хоча й не єдина причина затримок очевидна – лише днями містяни отримали черговий неприємний сюрприз від природи.
– Буревій звалив у місті кілька десятків великих дерев, деякі вирвало з корінням. Пошкоджено десятки покрівель на багатоповерхівках, у приватному секторі, у багатьох місцях обірвані дроти зовнішніх електромереж, – підсумовує Райкович. – Буквально два тижні тому в місті за годину випала півмісячна норма опадів, та й до того ми мали аномальну для літнього часу кількість дощів - клімат змінюється, і не на краще. Зрозуміло, що в таких умовах планувати й виконувати будь-які дорожні роботи дуже непросто.
Попри об’єктивні перешкоди, водоканал практично закінчує масштабні роботи із заміни підземних комунікацій під Вокзальною, ремонт дороги розпочато, вимога міського голови – закінчити перший етап до Дня міста.
– Ця магістраль дуже жвава, тому треба робити тут ремонт швидко, але якісно, – наголошує Райкович. – А вже на наступний рік заплануємо другий етап відновлення – відремонтуємо тротуари, виконаємо освітлення, облаштуємо велодоріжки та зупиночні навіси. Наразі закінчуємо капітальний ремонт Чернишевського на Кущівці – вже відремонтовані тротуари, минулого тижня дорожники вкладали асфальтобетон. Разом з провулком Алтайським, який теж у плані капремонтів на цей рік, вона стане частиною магістралі, що з’єднає нову міську лікарню №2, колишню «рудівську», з центром міста, сюди курсуватиме громадський транспорт. Стартує також капітальний ремонт вулиці Василя Нікітіна на Миколаївці, вже є проєкт, визначено підрядника…
Ремонт на Нікітіна стане продовженням розпочатої в минулі роки роботи з організації нової якості транспортного руху на околицях, дозволить розвантажити інші магістральні дороги в мікрорайоні, подовживши їхнє «життя». Слідом за Кущівкою, Миколаївкою, Балкою масштабні ремонти мають прийти на Балашівку та в колишнє селище Нове.
– Ми вже говорили про плани щодо головної магістралі Нового, вулиці Металургів – проєктно-кошторисна документація з її капітального ремонту фактично готова, від об’їзної до кінцевої зупинки 274-го маршруту буде повністю нова дорога із новими тротуарами, бордюрами, опорами вуличного освітлення, велосипедною доріжкою, – нагадує міський голова. – На стадії проєктування – капремонт проспекту Промислового на Балашівці. Це частина стратегії створення якісних шляхів для великовагового транспорту в об'їзд центральної частини Кропивницького.
У черзі за Промисловим – Руслана Слободянюка (колишня Терешкової) з повною заміною комунікацій під нею. Також у плані капітальних ремонтів на Балашівці – іще кілька вулиць, зокрема, Сергія Сєнчева. На перешкоді якнайшвидшій реалізації цих планів, утім, стоїть не лише екстремальна погода.
По-перше, прогнозована вартість усього запланованого – кількасот мільйонів гривень. Фінансова ситуація непроста – комунальний «Електротранс» несе величезні збитки через «ковідні» обмеження, «Теплоенергетик» – через подорожчання газу. До того ж, реверсною дотацією до державного бюджету з міського другий рік поспіль забирають по 100 мільйонів гривень, а при розподілі субвенції соціально-економічного розвитку Кабміном наші дорожні проєкти цьогоріч обійшли стороною.
По-друге, більшість об’єктів інфраструктури Кропивницького масштабних робіт не бачили по 30 років, і накопичили в собі цілі вузли проблем. Часто вони відкриваються лише під час новітніх ремонтів чи реконструкцій, додаючи нові завдання та вартість по ходу знімання верхніх шарів, зсуваючи строки завершення. Так, усім хотілося б, щоб було швидше, але в пріоритеті – якість та надійність, наголошує Райкович.
Андрій Трубачев