Усе, що ви хотіли знати про субсидії

Автор: Нова Газета

Зміни до порядку призначення житлової субсидії скасовують усі обмеження щодо майнового стану осіб, які звертаються за призначенням субсидій, а саме: наявність у власності двох житлових приміщень, двох автомобілів, здача в найм житла, наявність у складі домогосподарства осіб працездатного віку, які не працюють, не навчаються і не перебувають на обліку як безробітні.

 

1. Встановлено єдине обмеження: покупка на суму 50 тис. грн. Тобто, якщо сім’я протягом 12 місяців перед зверненням за субсидією придбала землю, житло, автомобіль, будівельні матеріали, інші товари довгострокового вжитку або оплатила послуги з будівництва, ремонту квартири (будинку) чи автомобіля, транспортного засобу, телефонного (в т. ч. мобільного) зв’язку на суму, яка на дату купівлі перевищує 50 тис. грн, то в такому випадку сім’я не має права на субсидію. 

2. Запроваджується принцип призначення субсидії на підставі задекларованих заявником даних. При цьому перевірка достовірності цих даних здійснюватиметься органами соцзахисту вже після призначення субсидії, шляхом запитів до відповідних органів, установ та організацій. Усі інші відомості, необхідні для призначення житлових субсидій, надають організації-надавачі послуг на запит органів соцзахисту. При цьому забороняється вимагати від заявників документи, які не передбачені Положенням.

3. Сукупний дохід обчислюється, виходячи з отриманих громадянами доходів без урахування податку з доходів фізичних осіб, інформацію про які зазначено у декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.

Для призначення субсидії на наступний період субсидія обчислюється, виходячи з доходів, відомості про які надаються ДФС, Пенсійним фондом України, фондами соціального страхування, вищими навчальними закладами, а також розмірів державної соціальної допомоги, що виплачуються структурними підрозділами з питань соцзахисту (крім частини допомоги при народженні дитини, виплата якої здійснюється одноразово, частини допомоги при усиновленні дитини, виплата якої здійснюється одноразово).

4. Зважаючи на те, що рівень доходів сімей не дозволяє придбати житло і частина сімей змушена його орендувати, субсидія таким сім’ям також може бути призначена на підставі договору найму житла особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у приміщенні і на яку відкрито особові рахунки із сплати ЖКП.

5. Змінено період, за який враховується дохід сім’ї.

Субсидія для відшкодування витрат на оплату ЖКП, як і до цього, призначається на основі середньомісячного сукупного доходу зареєстрованих осіб. Але якщо до змін застосовувався середньомісячний сукупний дохід за шість попередніх місяців, то тепер за попередній календарний рік.

6. Внесено зміни щодо термінів надання субсидії.

Запроваджується надання субсидії на 12 місяців, а не на опалювальний період, як раніше. Якщо оплата послуг із централізованого опалення проводиться лише в опалювальний період або для індивідуального опалення використовується природний газ (електроенергія), розмір субсидії розраховується окремо на опалювальний і неопалювальний періоди.

7. Встановлюється автоматичне надання субсидії на новий період. Скасовується необхідність повторного звернення до органу соцахисту населення для призначення субсидії на новий період у разі відсутності змін, тобто заява і декларація подаються один раз, і якщо сім’я вже ввійшла в програму житлових субсидій, то в подальшому не потрібно подавати документи.

Після закінчення строку отримання субсидії (12 місяців) управління соцзахисту населення здійснюють розрахунок субсидії на наступний період (12 місяців, календарний рік). Для цього управління збирають необхідну інформацію без звернення громадянина і протягом 10 днів після отримання зазначеної інформації приймають рішення щодо призначення (непризначення) субсидії та письмово інформують громадян про прийняте рішення.

Також сім’ям, які отримували житлову субсидію протягом опалювального періоду 2014/15 року, субсидія на наступний період призначається на підставі раніше поданих документів.

8. Оскільки спрощується доступ до житлових субсидій, то посилюється відповідальність за надану інформацію в декларації про доходи та видатки.

Громадянин несе відповідальність за подані відомості про доходи, майно, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на призначення субсидії та на визначення її розміру.

Крім того, оскільки субсидія призначається за задекларованим принципом, то надано право органам соцзахисту після отримання від ДФС за запитом уточненої інформації про доходи проводити перерахунок розміру призначеної субсидії.

Проте, якщо громадянин свідомо приховав інформацію про доходи), до нього будуть застосовуватися штрафні санкції: сума переплачених коштів субсидії буде стягуватись у подвійному розмірі.

Залишено право за державними соціальними інспекторами здійснювати обстеження житлово-побутових умов проживання сім’ї щодо встановлення додаткових джерел для існування.

Управління соцзахисту Ленінської районної
у м. Кіровограді ради

НА ТУ Ж ТЕМУ

МЕДІЙНИЙ ПАРТНЕР

РЕКЛАМА