Андрій Табалов: «Більше користі рідному краю принесу як бізнесмен»

Автор: Нова Газета

Він переконаний, що патріотизм – це не тільки вишиванка та гімн. Для нього патріотизм – це 9-тисячний колектив, понад 200 мільйонів гривень щорічних податків, виробничі потужності в семи областях України, експорт у 30 країн світу та на три континенти.

 

Він вважає, що виконав свою місію як секретар та депутат міської ради Кропивницького щоденною працею. Відтепер працюватиме в економіці. Про цілі та плани розповідає очільник депутатського корпусу чинної каденції Андрій Табалов.

– Перші рейтинги щодо місцевих виборів прогнозували вам непогані шанси у боротьбі за крісло міського голови. Чому вирішили відмовитися від перегонів?

– Навіть багатообіцяючі рейтинги не відбивають мій внутрішній стан і настрій. За чотири роки на посаді секретаря міської ради Кропивницького я зрозумів, що по суті не чиновник: тут багато бюрократії, все робиться дуже довго. А я до цього не звик. Відчуваю, що зараз буду значно ефективнішим як підприємець. Можливо, з часом, коли пригальмується моя енергія, захочу відійти від бізнесу і знову розгляну варіант повернення «в крісло». Я балотувався на посаду міського голови, мав цілі й плани щодо того, як змінювати життя в місті. Проте я добросовісно відпрацював каденцію як секретар. Вважаю, що разом із чинним головою і депутатами ми добре впоралися з усіма викликами та завданнями, що стояли перед нами. Нам є чим пишатися – життя містян змінилося.

– Ви вже озвучите найближчі плани чи будете тримати інтригу?

– Є група компаній «Формула смаку», де я є співвласником і був одним із керівників, тому повернуся туди на роботу. Останні декілька років перед політичною діяльністю та держслужбою я працював куратором молочного та сільськогосподарського напрямків. Відтоді бізнес розширився, економіка стала складнішою. Серед викликів – засилля імпорту в країні, скажімо, з Білорусі. Усі виклики треба швидко й ефективно долати. Задля нарощування об’ємів виробництва, задля закріплення власних позицій, у тім числі і як країни-експортера. Гадаю, це вдасться. Мене знають не лише в обласному центрі, а й за його межами: був народним депутатом, спікером на багатьох бізнесових конференціях. Тож зумію додати лідерських якостей, впізнаваності, піару.

На ринку продуктів широкого вжитку має бути яскравий бренд. Це в Радянському Союзі споживалося все, що було в магазинах. Нині нас мотивує дуже серйозна конкуренція: і внутрішня, і зарубіжна – це компанії з потужними інвестиціями, з величезними рекламними бюджетами. Тож конче потрібне яскраве лідерство і креативний неординарний піар.

– Інтенсивне чи екстенсивне ведення бізнесу сьогодні на часі? Чи заглиблення в технологічні процеси?

– У той час, коли багато де закривають товарно-молочні ферми, вирізають худобу, ми нарощували і нарощуватимемо поголів’я задля потужної якісної сировинної бази.

Ще один важливий вимір у розвитку молочного і сільськогосподарського бізнесу – робота з урядом, із Верховною Радою. Необхідно залучати фахівців та науковців до розробки й подання пропозицій, спрямованих на підтримку й розвиток цих галузей. Подальші кроки – внесення змін до законів. Молочна промисловість останнім часом нехтується, хоча в радянські часи була однією з найрозвинутіших галузей. (У Білорусі той досвід не занедбали й одержують дуже хороший результат.) Цю галузь треба відбудовувати на державному рівні. Молоко та молочні продукти – це здоров’я нації. «Волошкове поле» і Первомайський молококонсервний комбінат завжди виготовляли продукцію найвищого ґатунку зі справжнього молока. Ми робимо ставку на високу якість.

– Професіоналів не бракує?

– Брак кадрів нам не загрожує. В Україні не так багато стабільних підприємств із достойною зарплатнею та гарними умовами праці. «Формула смаку» – це компанія національного рівня з експортом у 30 країн світу. Ми докладаємо зусиль, щоб молоді люди з освітою лишались в Україні. У планах реалізувати ініціативи, аби зламати тенденцію відтоку молоді за кордон.

– Навіть в умовах карантину?

– Так, під час пандемії постраждала частина економіки: скажімо, громадське харчування. Водночас наростили обороти компанії з доставки їжі. Можна перепрофілюватися на онлайн-доставки. Треба все проаналізувати і перерозподілити канали дистрибуції. Під час коронакризи важливо повноцінно харчуватися. Це радять усі лікарі. Наші продукти – корисні й здорові.

– Ви переконані, що місцевому бізнесу треба давати можливості для розвитку. Чи все вдалося чинній депутатській каденції зробити в цьому плані?

– Традиційно наша влада чекає великих інвесторів з-за кордону. Треба шукати місцевого інвестора. Є бізнесмени, готові вкладати кошти у розвиток своїх підприємств, а відтак і громади. Їм всього лиш треба максимально посприяти. Не має бути непорозумінь у земельних відносинах, в будівельних та архітектурних нормах. Нам заважає інертність, бюрократія і корупція. Наша каденція, наш склад місцевої влади з цим бореться, але цього недостатньо. Над внутрішнім інвестуванням слід працювати на державному рівні.

Найпростіше відбудувати дороги, консультуватися з бізнесом і розбудовувати інфраструктуру. Не варто боятися спільних проєктів влади та бізнесу. У нас чимало суперечок, хто і що має будувати-створювати-розвивати. До прикладу, в реконструкцію Набережної у Кропивницькому треба вкласти десятки мільйонів гривень. Але ж можна залучити інвесторів під комерційні об’єкти. В усіх розвинених країнах немає скверів чи парків без кав’ярень, магазинів сувенірів, прокату. Це посильна участь бізнесу в розвитку громади. Нам доцільно таке практикувати.

– Ви прийшли в міську владу й плануєте вийти з неї під брендом «Нашого краю». Чим зумовлена така послідовність?

– «Наш край» – партія, яка не обмежує, не диктує правил, жорстких позицій. Це партія місцевого самоврядування, яка цінує та поважає місцевих лідерів. Я, як один із таких, краще знаю, що слід робити у Кропивницькому, і сміливо говорю про це партійному керівництву. Як член політичної ради вільно висловлююсь і буду почутим. Програма партії базується на розумінні та досвіді місцевих лідерів. Партійна свобода сприяє тому, аби краще працювати на місцевому рівні, легше розвивати бізнес.

Записала Світлана Борисова

НА ТУ Ж ТЕМУ

МЕДІЙНИЙ ПАРТНЕР

РЕКЛАМА