Змиритися і не чекати на свіжу газету

Інна Тільнова
Автор: Інна Тільнова

Голова обласної ради Сергій Шульга ініціював зустріч представників газет та керівництва Укрпошти. Головна тема для розмови – незадовільна, на думку газетярів, доставка преси.

 За одним столом зібралися редактори провідних газет Кіровоградщини – «Нової газети», «Народного слова», «Кіровоградської правди», «Діалогу»,  «Сільського життя» та інших. Хоча видання різні за тематикою і кожне має свого читача, та їх об’єднали спільні проблеми – це доставка преси до передплатників. У кожного накопичилися переліки населених пунктів та прізвища передплатників, які не отримують або не вчасно отримують газети.

Проте дирекція Укрпошти не вважає, що проблема з доставкою взагалі існує, а окремі озвучені випадки, на думку керівництва, присутнього на зустрічі, є ситуативними, а не системними.

«Якщо є  проблема по доставці, то у 99% це кадрова проблема. У нас 99,3% заповненість вакансій. Якщо брати перший квартал, то ми мали 29 вільних вакансій, з яких тільки шість листонош», – пояснив Сергій Протасов.

«Зачарованим» відділенням назвала колега Любов Попович кропивницьке відділення Укрпошти №15, де раніше незадовільну доставку виправдовували браком листонош. В дирекції пояснили: наразі відділення змінило локацію, з’явилися нові працівники. Взагалі на доставку газет, які і на всі інші сфери життя, також вплинула пандемія: у першому кварталі 2021 року 22% листонош були на лікарняному.

Вважають в дирекції вирішеною проблему з листоношами у Великій Висці (раніше читачі «Нової» скаржилися на те, що газети в селі просто не доставляють до двору, тому за виданням приїжджали з Великої Виски у Кропивницький). На прохання редакторки «Народного слова» Оксани Рибченкової Сергій Протасов ще раз наголосив: до обов’язків листонош входить доставка газети додому, а не на куток чи на сусідню вулиці.

«Ми з вами розуміємо, коли 2 тисячі співробітників у Кіровоградській дирекції, то завжди будуть проблеми, пов’язані з людським фактором. Важливо те, наскільки щвидко ми реагуємо на скарги. Якщо брати кількість відділень, жодного відділення ми не закрили. Кожні пів року перераховуємо навантаження, якщо воно падає чи росте, ми маємо реагувати. Наприклад, у селищі Новому збільшилося навантаження, тому тепер там працює не два оператори, а три. А є, де ця навантаженість падає, там доводиться оптимізувати колектив…».

«Навіть якщо в селі живе дві людини,  навколо чисте поле, ви зобов’язані доставити газету, адже з доставку ви берете гроші і немалі», – звернулася до Протасова редакторка Тетяна Петер, навівши приклад села Олексіївки Добровеличківського району, куди газету, яка виходить у четвер, доставляють по суботах. У відповідь отримала таку інформацію: газети відсортовуються на відділення у день виходу, а доставляють їх у перший день роботи відділення. На жаль, дні роботи відділень Укрпошти залежать від кількості населення у селі чи місті.

«Якщо в селищі менше 200 людей, там доставка буде один раз на тиждень. Неможливо туди їздити щодня, відділення працюють в такий день, щоб всім було максимально зручно. Але якщо ми проаналізуємо, там півтора листа за місяць, одна посилка і п’ять газет. От через те воно працює один раз на тиждень. Тому є логічне і економічне обгрунтування. Це не тільки по Кіровоградській області, так працює вся Україна», – пояснив ситуацію Сергій Протасов.

Проте з точки зору Укрпошти у Кіровоградській області справи з передплатою непогані: якщо по всій Україні кількість передплачених видань упала на 85%, то на Кіровоградщині – усього на 5%, крім того, за кількістю продажів газет у роздріб наша область займає друге місце.

Зустріч показала, що кожен із редакторів готовий боротися за передплатника, тим часом керівництво Укрпошти у першу чергу рахує прибуток (у цьому році чистий прибуток Кіровоградської дирекції склав 23 мільйони гривень, звісно, не за рахунок передплати, а супутніх послуг, яких близько 50). І якщо поштове відділення у селі на 200 дворів збиткове, марно сподіватися на те, що газету вам привезуть вчасно.

НА ТУ Ж ТЕМУ

МЕДІЙНИЙ ПАРТНЕР

РЕКЛАМА