ПРО ЩО МИ НЕ ЗНАЄМО, А ПРО ЩО ЗНАЄМО

Інна Тільнова
Автор: Інна Тільнова

25 грудня офіційно завершиться передплатна кампанія. Щоразу очікування новорічних свят для кожного з нас (маю на увазі колектив «Нової газети») перемежовується із переживаннями про тираж на наступний рік.

Хвилюємося, кланяємося партнерам-листоношам, від яких дуже часто залежить ваш вибір, намагаємося з новим завзяттям вишукувати цікаві теми, цікавих людей, цікаві формати. Особливо неспокійно, коли до цих переживань наприкінці року додається інформація, що в Україні починають поступово закриватися друковані засоби масової інформації. Наприклад, за повідомленням Інституту масової інформації, на Полтавщині з 2018 року припиняє свою роботу відразу дві місцеві газети – «Коло» та «Події та коментарі». Редакція останнього ЗМІ пообіцяла повернути гроші усім передплатникам, які сподівалися читати газету у 2018 році. Причина закриття – величезні витрати на друк і так само непомірні тарифи від Укрпошти. Обидві газети перейшли у віртуальний формат − скоро їх можна буде читати лише в інтернеті. Загалом стосунки з Укрпоштою – це тема окремої розмови, проте всі ми мали змогу помітити, що цей монополіст все далі й далі віддаляється від своєї основної (здавалося б) функції – доставляти письмову кореспонденцію. Про це свідчать щотижневі скарги наших читачів про те, що газету не приносять вчасно. Доходить до того, що багаторічні читачі телефонують із одкровенням та вибаченнями: ми не передплатили свою улюблену газету, бо в селі її нам не носять. І дзвінки та скарги в центральний офіс УДППЗ «Укрпошта» не допомагають – чи знають там про біди листонош, яким платять мізерні зарплати, скорочують, але водночас збільшують кілометражі?

За даними Національної спілки журналістів, станом на середину грудня цього року порівняно з таким самим періодом 2016 року передплата в середньому становить 82,37%. Серед лідерів  цьогорічної кампанії Закарпатська (123,46%) й Вінницька (101,41%) області. У діапазоні
95–100% тримаються Сумська, Львівська, Кіровоградська. Нижчі показники поки що в Києва – 75,91%, Донеччини (60,4%) та Дніпропетровщини (61,46%).

Ми й досі не знаємо, чи вдасться отримати тираж рівня 2017-го року. І досі переживаємо, чи не виберете ви між необхідними ліками (продуктами, послугами) і 140 гривнями на передплату «Нової» перше. Або ж чи не віддасте перевагу якійсь дешевшій газеті, яку наповнюють не реальні професійні журналісти, а інтернет, де немає авторської інфографіки, колонки редактора, юридичних консультацій, зате більше передруків і «жовтих» новин. Ми – не економісти, тому не можемо сказати, чи вдасться господарювати так, щоб не підвищувати ціну на газету  Не знаємо, чи не підвищать ціну на папір (у ціну на газету закладаємо витрати станом на 2017-й, а ціни лізуть угору зовсім не прогнозовано), але знаємо одне – працюватимемо, як і завжди, з думкою про кожного читача, з непереборним бажанням догодити кожному.

Loading...