КУПІТЬ ЖНИВАРКУ

Інна Тільнова
Автор: Інна Тільнова

На початку лютого Міністерство соціальної політики України надіслало голові Кіровоградської облдержадміністрації Сергію Кузьменку листа, в якому просило вплинути на… рекламу місцевої агрокомпанії. Ціле міністерство висловило своє обурення настінним календарем, випущеним на честь десятиріччя компанії «Імперії-Агро». На ньому зображено десятеро набріолінених чоловіків (провідних працівників фірми), які їдять суші з тіла оголеної жінки.

(Відразу пояснимо – картинка має певну символіку. Є така давня традиція в східній культурі – обряд ніутаміорі, коли суші розкладають на різних частинах тіла оголеної цнотливої гейші. Цей ритуал і досі живе в деяких японських ресторанах, щоправда він давно втратив свою символіку.) Але при чому тут японські ритуали до українських чоловіків, які заробляють гроші в Україні на українській землі?

«Зважаючи на те, що реклама є дискримінаційною за ознакою статі, порушує базові засади Конституції України за вимогою статей 7, 8 Закону України «Про рекламу», керуючись статтею 11 Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей чоловіків та жінок», Мінсоцполітики та спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань забезпечення рівних прав та можливостей чоловіків та жінок звертається із вимогою негайно вжити вичерпних заходів щодо зняття вищезазначеної реклами, яка порушує етичні та гуманістичні норми», − пояснили своє занепокоєння чиновники з міністерства після того, як «фішка» від «Імперії-Агро» зробила те, що мала зробити, – прорекламувала компанію на всю Україну. Про результати проведеної роботи голову ОДА просили повідомити в десятиденний термін. Документ підписав заступник міністра соціальної політики Н. Федорович.

На той час, коли номер готувався до друку, ми не знайшли календар від «Імперії-Агро» на сайті компанії.

Тему обговорили експерти з гендерних питань, свої коментарі дали всі, хто повинен у такому випадку (крім жінки, з якої власне їли ті суші).

Минуло зовсім небагато часу, і в мережі з’явився ще один шедевр маркетингу по-кіровоградськи. Цього разу піар-менеджери Олександрійської машинобудівної групи вирішили, що жниварки, які вона виробляє, будуть краще продаватися, якщо об них потруться дівчата в зелених латексних комбінезонах (на новорічному ранку вони б гарно зійшли за жабок, а на виступах із художньої гімнастики ці костюми теж виглаядали б органічніше).

І знову той самий сценарій – всемогутній, із грішми в кишені МУЖЧИНА прийшов по товар – модернізованою жниваркою для збирання соняшнику. Тільки в першому випадку жінка була просто підставкою для їжі, а у випадку з олександрійськими машинобудівниками жінка – як обгортка для техніки.

Єдине, що може врятувати цей шедевр від критики, – це невеличка примітка: «стьоб». Але більшість людей сприйняли це за жлобство.

Loading...