ЯМИ − ЯК ПРОЛІСКИ

Інна Тільнова
Автор: Інна Тільнова

Щороку на початку весни разом із пролісками в лісі на наших дорогах з’являються перші ями. Весняні калюжі виблискують під сонцем, і кожна яма таїть у собі таємниці – хто знає, якої вона глибини. Ніхто. Автодор «попіклувався» за наш із вами спокій на дорозі, і якщо ви хочете розслаблено дістатися з точки А в точку Б, не вийде. В Україні і на Кіровоградщині зокрема це прийнято робити, зціпивши зуби і приготувавши цілий арсенал евфемізмів (а по-простому – матюків).

 

Наші дорожні майстри володіють високим мистецтвом ремонтувати дорогу. Вони це роблять у дощ, коли з неба сипле мокрий сніг, коли в ямах стоять калюжі. Чого тільки варте шоу, яке дорожники організували на трасі «Київ–Чоп», ремонтуючи шлях… не зупиняючись! Скинутий із КаМАЗа асфальт утрамбовував каток, причіплений до мікроавтобуса. Дуже цікава технологія, яка економить людські ресурси, час та й сам асфальт… Усе, крім наших із вами грошей. Якщо мандрувати Україною, то може скластися враження, що таку технологію застосовували не лише на Закарпатті, а й, приміром, на Черкащині (нещодавня поїздка до Києва спонукала до таких припущень), і на Кіровоградщині (узяти хоча б трасу, яка сполучає Кропивницький із Малою Вискою). А ось зовсім недавно, 8 березня, мережу вразила ще одна інновація, цього разу метод ремонту дороги від миколаївських дорожників, які кидали асфальтове покриття відразу у калюжі. Не дивина такі технології і для нас. У дворі мого будинку в Кропивницькому таким способом теж ремонтували, це був листопад 2017-го. Звичайно, сьогодні на місці ремонту ще більші ями, не гірші, ніж на шляху до Возсіятського. У той же час в управлінні ЖКГ міської ради Кропивницького відхрестилися від цих робіт – не ми, не наші робітники, вашої адреси у планах не було. Дивина та й годі.

Ще одна причина появи ям – це великогабаритні фури. Більшість трас розраховані на вагу автомобіля у 24 тонни, а ці норми актуальні для минулого століття.

Чому ж тоді ямковий ремонт, оці латка на латці, такий популярний в Україні, і жодна влада, жоден міський голова, міністр чи ще якийсь чин не може перервати це замкнене коло? Відповідь проста. Ямковий ремонт доріг – це чудовий спосіб заробити. Грань між поточним і капітальним ремонтами технологічно мала, але з точки зору проведення тендерів вона величезна.

До речі, німці, наприклад, зовсім не знають, що таке ямковий ремонт. Ділянку  в один кілометр вони ремонтують до двох тижнів. У нас же ямковий ремонт можуть робити один-два дні. А в Грузії – власними очима бачила – на двісті кілометрів шляху важко знайти хоча б одну латку. І мова йде про гірські дороги, обслуговувати які не так і просто… Але як люблять казати українці, не з нашим, мамо, щастям.

Із 1 березня 2018 року обов’язковим буде міжнародний контроль якості виконання ремонтних робіт. Автодори будуть наймати спеціальних інспекторів, які перевірятимуть якість ремонту дороги. Ох, оце заживемо!

Loading...