Внутрішній туризм

Інна Тільнова
Автор: Інна Тільнова

Здається, ще мить – і вже середина літа.

 

Важко повірити, та тема моря, яка зазвичай стає актуальною у цю пору, цьогоріч буде напівзакритою – щоденна кількість хворих на Кіровоградщині продовжує насторожувати, а думати, що ближче до моря хворих на ковід менше – наївно. Вони (ми) – поряд і скрізь. Наприклад, днями серед кропивничан із діагнозом «коронавірус» опинилася працівниця дитячого садка, також хворих на covid-19 виявили серед спіробітників хлібозаводу та льотної академії…

Та море, судячи з постійних злив, «світить» нам і вдома, адже забиті зливні мережі – це суто кропивницька традиція, така ж щорічна, як і наші відпустки. На багатьох вулицях Кропивницького величезні калюжі і потоки дощової води після зливи паралізують пішоходів і автомобілістів – ось вам море по-кропивницьки, ось вам задавнена проблема, про яку починають говорити акурат після дощів або перед виборами (і зливи, і передвиборне шарудіння ми спостерігаємо мало не щодня, тож пора!).

Вибрики погоди оголюють проблеми в кожному населеному пункті, нагадують про безсилість людини перед природою, про якість нашого життя і робіт, виконаних за наші податки (згадаймо кілометри змитого асфальту), про нашу розгубленість без світла, води, інтернету і взаємозалежність один від одного. До пандемії додалася аномальна погода – ще один натяк від всесвіту переглянути свою поведінку.

Що точно варто зробити, врахувавши всі натяки і знаки?

Принюхатися до газових лічильників та плит. (Влада «принюхалася» – після трагедії у Києві в Кропивницькому планують перевірити стан газового господарства, а газовики посилять інспекційну роботу).

Бути обережними на водоймах, як би ми не сумували за морем та традиційними туристичними розвагами (новини про потопельників не вміщаються в нашу постійну рубрику «Надзвичайні події» – від цього страшно і сумно).

Мандрувати у межах міста чи області, яка більш-менш тримається на фоні інших регіонів за кількістю хворих.

А тим часом, хоча тема внутрішнього туризму набуває нової актуальності, у Кропивницькому, схоже, з туристами цьогоріч буде штиль. Та й за попередніми прогнозами Міністерства культури й інформаційної політики, якщо у липні відновляться туристичні потоки, то втрати галузі сягнуть 80%.

Розуміючи, що фінансові можливості для подорожей в українців суттєво зменшились, бо грошей немає, в Україні запустили кампанію «#МандруйУкраїною». Чиновники сподіваються, що вона стане реальним шансом допомогти туристичній галузі, яка знаходиться всередині країни.

Українцям обіцяють презентувати туристичний портал, де планують зібрати усі туристичні точки, розставивши їх на карті і розписавши маршрути. А зважаючи на середину літа, розробками міністерства (якщо його знову не роз’єднають і не переформатують) будемо користуватися наступного року.