На Бахмут?

Інна Тільнова
Автор: Інна Тільнова

Під час великої війни ми не лише втримали кількість передплатників, а й наростили. А ще – видали другий наклад книги кулінарних діалектизмів «Смачна Кропивниччина». Випускаючи другий тираж книги, ми не робили вигляду, що немає війни. Проте й видавали її не через бажання заробити, а зберегти те, що віднайшли, у формі системного культурного продукту, а не хаотичних записів у соцмережах чи на полях записника. 

 

Ми й досі вперто і твердо стоїмо на своєму: паралельно із захистом державних кордонів від росіян захисту потребує культурна спадщина, а війна з росією – це не лише війна за територію та ресурси, політичний вплив та залежність, а й за нашу ідентичність. Так співпало, що майже в річницю повномасштабного вторгнення ми знову говоримо про одну із складових нашої ідентичності – гастроспадщину. І це розмова не про бенкети та «сабантуї», коли головна мета – це смачно поїсти страв домашньої української кухні, запити спотикачем і лягти спати. Це розмова про коріння, про спадок та спадкоємність.

Власне, у продовження цієї розмови ми й відновили нашу газетну рубрику «Смачна Кропивниччина» і закликаємо читачів надсилати нам кулінарні рецепти своїх родин (не обов’язково писати паперового листа, телефонуйте, пишіть на електронну пошту, в месенджер чи вайбер).

«Смачна Кропивниччина» – це спільнота, яка вже давно має ширші зв’язки, ніж просто фіксація рецептів. Це певний рух, послідовники якого, самі того не усвідомлюючи, працюють над брендом Кропивниччини. І от ми зробили ще один крок – у місцевому ресторані, точніше, як називає сам власник закладу, кнайпі під назвою «Бамбетель», відтепер можна спробувати страви, «відкопані» під час експедицій з проєктом «Баба Єлька». Це не разова акція, це скоріше за все позиція, продиктована власними переконаннями, а не маркетингом (бо хто знає, чи платитимуть у ресторані гроші за теліжку чи гречаники?).

До речі, пам’ятаєте нашу минулу розмову (тему колонки в минулому номері) про маркетинг? Так-от, вона має розвиток. Нещодавно в Україні з’явилося нове пиво – Героїчна Буча і лімітована колекція слабоалкоголки «На Бахмут». Дуже здалеку це може видатися, що це історія про патріотизм та підтримку вітчизняної економіки (можна вважати відносними героями людей, які роблять бізнес і сплачують податки в Україні), але коли придивився зблизька, з’являється сумнів, може, це якийсь недолугий жарт? Ні. «Ідеально смакує з сосисками, гуляшем, піцою, бургерами, салатами, курочкою, стравами з лосося. Звісно, весь дохід від його продажу донатимо на потреби наших Героїв Бахмута!  Зроби і ти свій внесок у нашу перемогу! Слава Україні! Героям Слава!».

Ось якими різними можуть бути внески у Перемогу. Для когось, наприклад, це випити пива з назвою «На Бахмут»…